Friday, July 17, 2009

NIKMAT JD CIKGU

huhuhu..tidak berasa sudah hampir separuh perjalanan aku menjadi cikgu..
dulu aku rasa bebann gile..tapi skang fuishh laen macam rasanya..

Setiap kali nk masuk kelas mmg rasa excited!!!! asyik dok tgk jadual waktu je..(poyo gile)
tapi tu la realitinya.,

sampai nk update blog pun x sempat lahh...

aku ngaja budak form 4 (kedua dua jurusan vocational)....paham paham je la cabaran dier..
tapi kekadang tu yg best tu...

aku dah buat survey ..bile praktikal nanti..sapa yg x mo jd ckgu pun akan switch perasaan depa nk jadi cikgu...

antara cabaran yg aku haddapii adalahh nk cakp keyy elll la..
kekdang naek terkeliat lidah aku ni..tp ape leh buat swallow la..

cikgu ni kire ibarat entetainer la dlm kelas..'kite kena jadi mcm mcm...
kekdang ustad...kekadang prof....kekadang bapak or mak depa...mcm mcm la..
creativity tu sgt diperlukan,,,ni disebabkan kite deal ngan manusia,,bukan machine beb,,'
kalau machine takpa la..set satu acuann....kluar seketui sketuii yg macam kita nk..

ni bdk bkd>>>. kita train jd bulat dia pi jd lonjong,,,itu lahh cabarannya,,
tapi takpa aku janji ngan diri aku akan perbaiki setiap hari ku...

bak satu mutiara kata ..BIASAKAN YANG BETUL..BETULKAN YG BIASA...
MajULAH cikgu dlm pembangunan negara,....

1 comment: